Trochę historii

Stocznia Genzel zbudowała 530 Phantomów wszystkich rozmiarów na przestrzeni lat. Znaczna liczba jednostek dla rodzinnej firmy z Hagen w Nadrenii Północnej-Westfalii, która na początku nie zamierzała budować własnych łodzi.

Na początku lat 60-tych Reinhard Genzel poznał braci de Kloet z Hilversum w Holandii, którzy później wyrobili sobie markę dzięki Fellowship 27. Wspólnie postanawiają również założyć ostoję w Niemczech, gdzie entuzjazm do sportów wodnych nadal rośnie. W 1963 roku powstaje „Yacht and Boat Agency Reinhard Genzel”. Wraz z łodzią (Mistress MK2) z Anglii Genzel sprzedaje teraz łodzie stoczni de Kloet niemieckim klientom. Różne krążowniki WHR szybko się sprzedają. Już w 1964 roku Genzel był w stanie sprzedać ponad 100 z nich i wynajął halę w Hagen-Tücking, aby zaprezentować stałą wystawę najnowszych łodzi.

Podczas gdy Genzel nadal sprzedaje coraz więcej modeli, firma rozwija się, tak że w 1965 roku jego szwagier w końcu dołącza do firmy. Mała agencja jachtowa stała się teraz rodzinną firmą „Genzel & Bergmann”. Przez następne dwa lata firma kontynuuje sprzedaż wypróbowanych i przetestowanych krążowników WHR aż do 1967 roku, kiedy to ostatecznie dochodzi do bliskiej współpracy ze stocznią jachtową Olympus z Holandii, której nazwa będzie również na razie prowadzić firmę. „Yachtwerft Olympus, C. Genzel” sprzedaje europejskie krążowniki 7000 i 8000 z umiarkowanym sukcesem. Ale partnerstwo nie jest trwałe. W 1968 roku obie partie odpadły. Olympus ogłasza, że jego relacje biznesowe z Genzel zostały zakończone i zamierza od teraz sprzedawać swoje jachty niezależnie w Niemczech.

Ale Genzel nie daje się wypchnąć z rynku. Nawet gdy odjeżdża europejski krążownik, doświadczony żeglarz i projektant hobbystyczny wysuwa silne oskarżenia na temat małego krążownika. Krytyk Wilhelm Jenneskens z Krefeld przedstawia Genzelowi zaprojektowany i zbudowany przez siebie statek. Genzel dostrzega okazję i sprzedaje Najade 900, który Jenneskens buduje dla niego w Krefeld. Mały statek jest chwalony przez prasę branżową w najwyższych tonach. Jenneskens również dostrzegł swoją szansę, przeniósł produkcję ze swojej stodoły do nieczynnej fabryki w Mönchengladbach i założył „Najade Bootsbau GmbH” w 1969 roku. Genzel traci dystrybucję Najade.

Tymczasem starzy partnerzy z Holandii imponująco powrócili z Fellowship 27, którą Genzel dystrybuuje wyłącznie w Niemczech od 1969 roku. Żeglarz rejsowy, który jest bardzo popularny w Holandii, sprzedaje się powoli w Niemczech, ale jest w stanie zebrać niewielką bazę fanów i pozostaje w programie Genzela do 1972 roku, kiedy to w końcu musi ustąpić miejsca własnej serii Genzela.

Dzięki Pliki PDF do pobrania (sy-technika.de)